Google Algoritması

Google Algoritması Nedir?

Google algoritması; Google’n kendi arama motorundaki arama sonuçlarını bizlere en doğru şekilde göstermek için geliştirmiş olduğu arama robotlarıdır.

Günümüzde Google arama motoruna çok sayıda web sitesi eklenmekte ve bizler bu web sitelerini ararken en doğru sonuçların karşımıza çıkmasını istemekteyiz işte Google da bunun için yıllardır kendi algoritmalarını geliştirmekte ve bu algoritmaların kurallarına göre web sitelerimizi arama motoruna yerleştirmektedir.

Google algoritması; Bir web tasarımcı Google gibi büyük bir arama motorunda başarılı olmak istiyorsa Google’n algoritmalarını mutlaka takip etmeli işte ben de sizlerin Google algoritmalarından haberdar olmanız için bu makalede sizlere Google algoritması türlerinden bahsedeceğim.

Google Algoritması Türleri

İşte Google algoritması türleri;

Google Panda(Panda) Algoritması

Çıkış Tarihi: 23 Şubat 2011

Yüksek kaliteli içeriklere sahip web sitelerini üst sıralara çıkarmak ve düşük kaliteli içeriklere sahip web sitelerinin de Google arama motorunda sayısını azaltmak için Google tarafından oluşturulan bir algoritmadır. Google panda algoritmasına takılmamak için özgün ve yüksek kaliteli içerikler üretmek gerekir kesinlikle bir web sitesine kopya, çalıntı, tekrarlanan ve birebir çevrilen içerikler koymamak gerek aksi takdirde panda algoritması tarafından bu tür web siteleri cezalandırılmaktadır.

Google Penguin(Penguen) Algoritması

Çıkış Tarihi: 24 Nisan 2012

Google’n kaliteli backlinklere sahip web sitelerini kendi arama motorunda ödüllendirmek için 24 Nisan 2012 yılında çıkarmış olduğu bir Google algoritmasıdır. Bir web sitesinin kaliteli backlinklere sahip olabilmesi için yüksek kaliteli içeriklere sahip başka sitelere az link çıkışı veren alan adı otoriter puanı(DA) ve sayfa otoriter puanı(PA) yüksek sitelerden backlinkler alınmalı kesinlikle kalitesiz içeriklere sahip ve çok sayıda siteye link veren sitelerden backlink alınmamalı aksi takdirder Google’da sıralama kayıpları yaşanır. Kalitesiz backlinkler sık sık Google search console servisinden kontrol edilmeli ve kalitesiz backlinkler disawov aracından reddedilmeli.

Google Hummingbird(Sinek Kuşu) Algoritması

Çıkış Tarihi: 22 Ağustos 2013

Google’n web sitelerini sürekli güncel tutması ve internet kullanıcılarına en doğru sonuçları göstermesi için arama fonksiyonlarını daha iyi hâle getirmek için geliştirmiş olduğu bir algoritmadır. Hummingbird algoritmasına takılmamak için kaliteli içeriklerin yanısıra kaliteli sayfa başlıkları ve kaliteli sayfa açıklamaları oluşturmak gerek ayırcak web sayfaları kalitesiz anahtar kelimelerle doldudrmamak gerek. Bir web sitesi ne kadar güncel olursa Google’da o kadar hızlı yükselir.

Google Pigeon(Güvercin) Algoritması

Çıkış Tarihi: 24 Temmuz 2014

Bu algoritma yerel işletmeler yani Google benim işletmem(Google my business) için oluşturulan bir algoritmadır amaç kaliteli içeriklere sahip google benim işletmem sitelerini Google’da internet kullanıcılarına daha iyi bir şekilde sunmak. Pigeon algoritmasına takılmamak için Google benim işletmem web sitelerinin bilgileri yani firma ismi, firma açıklaması, ürünler, hizmetler kısaca tüm bilgileri gerçek olmalı ayrıca iç seo ayarları daen düzgün şekilde yapılmış olmalı.

Google Mobilegeddon(Mobil) Algoritması

Çıkış Tarihi: 21 Nisan 2015

Mobil dostu web sitelerin arama sonuçlarında sıralamalarını iyileştirmek için çıkarılan bir algoritmadır. Mobil algoritmasına takılmamak için web siteleri mutlaka mobil uyumlu olmalı mobil uyumlu olmayan web siteleri bu algoritmayla sıralama kayıpları yaşayacaktır.

Google Rankbrain Algoritması

Çıkış Tarihi: 26 Ekim 2015

Rankbrain algoritması uygunluk ve makine öğrenimi yoluyla arama sonuçlarını daha iyi analiz edip internet kullanıcılarına daha iyi sonuçlar sunmak. Rankbrain algoritmasına takılmamak için web siteleri arama sorgularına uygun hâle getirilmeli aynı zamanda ux yani kullanıcı deneyimi de güçlü olmalı.

Google Possum Algoritması

Çıkış Tarihi: 1 Eylül 2016

Possum algoritması arama yapan kişinin fiziksel konumuna ve işletme adresine bağlı olarak daha iyi ve daha çeşitli arama sonuçları sunmak için geliştirilmiştir. Possum algoritmasına takılmamak için konuma özgü sıralama takipleri yapılmalı ve yerel anahtar kelimeler uzun kuyruklu anahtar kelimeler hâline getirilip zenginleştirilmeli.

Google Fred Algoritması

Çıkış Tarihi: 8 Mart 2017

Düşük kaliteli içeriklere sahip olan amacı sadece reklamlardan ve ortaklık programlarından gelir elde etmek olan web siteleri arama motorundan düşürmek için geliştirilmiş olan bir algoritmadır. Fred algoritmasına takılmamak için bir web sitesi öncelikle yüksek kaliteli içeriklere sahip olmalı ,ziyaretçi sayısı yüksek olmalı ve ziyaretçilerin web sitesinden hemen çıkma oranı düşük olmalı eğer bu dediklerim olmazsa o zaman o web sitesi Google’n gözünde değersiz görülür ve arama motorunda sıralama kayıpları yaşamaya başlar.

Google Medic(E-A-T) Algoritması

Çıkış Tarihi: 4 Mayıs 2018

Medic algoritması tıbbi web sitelerinin yanısıra potansiyel olarak yaşamı etkileyen eğitim, hukuk ve finans gibi diğer web sitelerini uzmanlık, yetkinlik ve güvenirlik olarak ödüllendirmek için Google tarafından çıkarılmış olan bir algoritmadır. Medic algoritmasına takılmamak için oluşturulacak olan içerikler uzmanlık, yetkinlik ve güvenirlik durumlarına göre geliştirlmeli, hakkımda sayfası iyi optimize edilmeli, iletişim sayfasındaki bilgiler gerçek olmalı ,itibar yönetimi(yorumlar, basın, görüşler, misafir yazılar ve basın) çok iyi uygulanmalı.

Google Bert Algoritması

Çıkış Tarihi: 22 Ekim 2019

Google algoritması; Bert algoritması Google’n internet kullanıcılarının arama motorunda yapmış olduğu aramaları daha iyi anlayabilmek için geliştirmiş olduğu bir algoritmadır. Google bu algoritmayla bir internet kullanıcısı bir arama yaptığında o anahtar kelime veya kelime grubunu en doğru sonuç için bir haber sitesinde mi, bir blog sitesinde mi yoksa bir e-ticaret sitende mi olduğunu göstermeye başladı kısaca Google bert algortimasıyla internet kullanıcılarını daha iyi anlamaya başladı. Bert algoritmasına takılmamak için ziyaretçilere yönelik düzgün açıklamalarla yüksek kaliteli içerikler üretilmeli ve içeriklee uygun uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanılmalı.

İşte görmüş olduğunuz gibi bu makalede sizlere Google algoritması türleri hakkında kısa bilgiler vermeye çalıştım amacım bir nebze de olsa Google algoritma türlerini tanımanıza yardımcı olmaktı tabiki sizlere başka makalelerde bu algoritmaları daha uzun anlatacağım bu sayede bu makaledeki algoritmaları daha iyi tanıyıp takip etmeye başlayacaksınız umarım bu makale sizlere biraz faydalı olmuştur.

Call Now Button

Pin It on Pinterest